Obszary działania - Przestrzeń rodziny
Osiągnij pełnię potencjału w zgodzie z bliskimi!.
Badania naukowe potwierdzają, że rozwój przestrzeni rodzinnej ma kluczowe znaczenie dla zdrowia i dobrostanu rodzin.
Regularne spędzanie czasu razem, dzielenie się emocjami i wzajemne wsparcie mają pozytywny wpływ na relacje rodzinne oraz samopoczucie jej członków.
Wraz z naszymi zaawansowanymi narzędziami pomiarowymi, możemy dokładnie monitorować i analizować dynamikę relacji rodzinnych oraz efektywność wspólnie podejmowanych działań. Dzięki temu możemy identyfikować obszary, które wymagają uwagi i rozwoju, co przyczynia się do budowania jeszcze silniejszej więzi rodzinnej oraz lepszego funkcjonowania każdego jej członka.
Nasze analizy pomagają również zrozumieć indywidualne potrzeby i preferencje każdego członka rodziny, co umożliwia skuteczniejsze zarządzanie czasem, rozwiązywanie konfliktów oraz budowanie pozytywnych doświadczeń wspólnych dla całej rodziny. Dzięki naszym narzędziom pomiarowym rodziny mogą świadomie i systematycznie pracować nad poprawą jakości swojego życia rodzinnego oraz osiąganiem wspólnych celów.
Bibliografia
- Positive psychology: An introduction
Seligman, M. E. P., & Csikszentmihalyi, M. (2000). American Psychologist, 55(1), 5–14. https://doi.org/10.1037/0003-066x.55.1.5
- Beyond money: Toward an economy of well-being
Diener, E., & Seligman, M. E. P. (2004). Psychological Science in the Public Interest, 5(1), 1–31. https://doi.org/10.1111/j.0963-7214.2004.00501001.x
- On happiness and human potentials: A review of research on hedonic and eudaimonic well-being
Ryan, R. M., & Deci, E. L. (2001). Annual Review of Psychology, 52(1), 141–166. https://doi.org/10.1146/annurev.psych.52.1.141
- Boredom in the middle school years: Blaming schools versus blaming students
Larson, R. W., & Richards, M. H. (1991). American Journal of Education, 99(4), 418–443. https://doi.org/10.1086/443992
- Psychology and the study of marital processes
Gottman, J. M. (1998). Annual Review of Psychology, 49(1), 169–197. https://doi.org/10.1146/annurev.psych.49.1.169
- Good news! Capitalizing on positive events in an interpersonal context
Gable, S. L., & Reis, H. T. (2010). Advances in Experimental Social Psychology, 42, 195–257. https://doi.org/10.1016/s0065-2601(10)42005-7
- Associations of parenting dimensions and styles with externalizing problems of children and adolescents: An updated meta-analysis
Pinquart, M. (2017). Developmental Psychology, 53(5), 873–932. https://doi.org/10.1037/dev0000295
- Contemporary research on parenting: The case for nature and nurture
Collins, W. A., Maccoby, E. E., Steinberg, L., Hetherington, E. M., & Bornstein, M. H. (2000). American Psychologist, 55(2), 218–232. https://doi.org/10.1037/0003-066x.55.2.218
- High-risk children in schools: Constructing sustaining relationships
Pianta, R. C., & Walsh, D. J. (1996). New Directions for Child and Adolescent Development, 1996(74), 5–23. https://doi.org/10.1002/cd.23219967403
- Resilience in Midwestern families: Selected findings from the first decade of a prospective, longitudinal study
Conger, R. D., & Conger, K. J. (2002). Journal of Marriage and Family, 64(2), 361–373. https://doi.org/10.1111/j.1741-3737.2002.00361.x